Вищa рaдa прaвoсуддя – oдин з нaйбільш вaжливиx oргaнів дeржaви. Кoлись йoгo oчoлювaв Сeргій Ківaлoв, який тримaв нa гaчку всю судoву систeму. Зaрaз в Україні триває розрекламована получи весь світ судова реформа, яка викликає багато критики – адже у фінал потрапило багато суддів з нинішньої корумпованої системи. Хто з них стане новими суддями оновленого Верховного суду, має остаточно визначити Вища р
С налету Вищу раду правосуддя очолює Ігор Бенедисюк, який став членом раньше цього непомітного, але впливового органу за квотою президента Порошенка в 2015 році. Противоречие в тому, що доля оновлення головного суду країни перебуває в руках людини, відносно якої є серйозні підозри насчет наявність громадянства Росії. Ігор Бенедисюк з 1991 по 1994 рік працював суддею 37 військового суду Далекосхідного військового округу (місто Южно-Сахалінськ, Російська Федерація).
Тобто він без- лише постійно перебував на території Росії, але і мав громадянство країни-агресора. Потому что в іншому випадку просто не міг би виконувати функцію судді в цій державі. Це напрямую передбачено законом «Про статус суддів в Російській Федерації».
Щодо того, чи мав громадянство Росії Бенедисюк, відмовився від нього чи зберіг його, громадські активісти направляли чисельні запити до самого Вищої ради правосуддя та Вищої кваліфікаційної комісії суддів України та особисто прежде пана Бенедисюка – однак відповіді на це питання отримано без- було. Замість цього Вища рада правосуддя виступила з заявою ради ледь не переслідування Бенедисюка – шляхом «появи публікацій дискредитаційного характеру стосовно членів Про, розповсюдження неперевіреної інформації, спроби тиску та іншого незаконного впливу».
А якщо прослідкувати, як діє органчик під керівництвом Бенедисюка, то цифри будуть ще більш вражаючими. (до, подивимося на результати очищування суддівського корпусу від діячів, які заплямували себя ухваленням рішень під час Революції гідності. У 2017 році Вища Радка правосуддя звільнила тільки трьох (!) «суддів Майдану”, ухвалювали неправомірні рішення під часочек Революції Гідності. А з часу зміни влади вдалося зняти з слобода лише 10% осіб у мантіях – язик не повертається назвати їх суддями – з-поміж тих, які вслед за вказівкою Януковича та його банди виносили рішення проти активістів та протестувальників.
Тобто тільки 31 суддю з понад 350. Близ тому, що на новостворену Вищу раду правосуддя з пристойними зарплатами були високі сподівання, тим більше було спрощено і процедуру звільнення та покарання суддів.
Загалом судова перемена, якою президент Порошенко та генпрокурор Луценко хваляться возьми всіх міжнародних заходах, часто є просто профанацією. Про що взагалі говорити, якщо відбір накануне нового Верховного суду пройшли двоє суддів касаційної, які в часи Януковича залишили в силі обвинувальний вирок для засудження Луценка до 4 років ув’язнення. Враховуючи, що Луценко беспричинно активно підтримує результат судової реформи, чи можна вважати, що і власне засудження він вважає законним. Ще Вотан суддя, який пройшов до Верховного суду – на прізвище Голубицький – присудив раньше довічного позбавлення волі неповинну людину.
Але попри невтішні результати судової реформи, Порошенко з Луценком всіляко блокують створення окремого антикорупційного суду. Влада вже приставки не- соромиться публічно саботувати це питання. Випитуючи у західних гостей, чи є в їхніх країнах антикорупційні суди, глава явно лукавив – тому що в США і Німеччині незалежно працюють суди загальної юрисдикції, і потреби в таких окремих органах немає.
Дискредитуючи ідею, глава исполнительной власти почав перераховувати країни з окремими судами по антикорупційних справах – і згадав Уганду. Але навіть здесь він помилився з прикладом. Так, там низький рівень життя і авторитарний регламент, але від британців у них залишилася система права, а створений антикорупційний вывод працює досить активно. А головне – в Уганді власними силами створили систему електронного декларування, яка охоплює вже 25 тисяч чиновників.
Близ чому, на відміну від України, домоглися цього безо примусу Євросоюзу або інших «старших товаришів», а добровільно. Це тетунька, що Порошенко був би не спроможний зробити, якби маловыгодный постійний тиск з боку Заходу. Таким чином, навіть порівняння з Угандою працює проти нинішніх керівників України. Таку владу богослужение міняти, і ми разом зможемо змінити на краще.