Хто з українських політиків найбільш популярний у Facebook і Twitter

І як вoни викoристoвують ці сoцмeрeжі? Прo цe у сьoгoднішній прoгрaмі.
Нaприкінці липня Рoмaн Бeзсмeртний, кoлишній прeдстaвник Укрaїни у тристoрoнній кoнтaктній групі у Мінську, дaв інтeрв’ю oднoму з тeлeкaнaлів. У ньoму він, між іншим зазначив, що глава исполнительной власти дуже часто заходить у фейсбук. Є люди, пости яких він читає постійно.
Вслед словами Безсмертного, голова держави навіть залишає коментарі і бере планида у фейсбук-дискусіях. Тільки під чужим ім’ям. Псевдонімів президента Безсмертний для жаль не назвав.
Правду сказав він чи ні, невідомо. Але вправду відомо, що фейсбук в Україні – це майданчик не тільки пользу кого фотографій котиків, друзів і відпочинку, як в усьому світі. Позже відбуваються запеклі політичні дебати, туди зливається інсайдерська інформація, а якийсь мер і представитель можуть легко між собою розсваритися у коментарях, не добираючи цензурних слів.
Сверху Заході, політики і чиновники надають перевагу іншій соціальній мережі – твіттеру. С ходу її дуже активно використовує президент США Дональд Бродячее судно, який часто робить емоційні записи. Він має 35,5 мільйонів підписників у твітері і 23 мільйона у фейсбуці. Але Бродячее судно – далеко не найпопулярніший американський користувач інтернету. Наприклад, у співачки Кеті Пері понад 100 мільйонів підписників у твітері.

Из-за фейсбук сторінкою Марка Цукерберга, засновника цієї соцмережі, спостерігають 94 мільйонів людей. А у іншої американської виконавиці Тейлор Свіфт 85 мільйонів фоловерів у твітері. Цікаво, що у Німеччині перші три позиції лідерів соціальних мереж, твітера і фейсбука, посідають теж мало-: неграмотный політики, а німецькі футболісти.
Та повернемось в Україну. І подивимось получи нашу першу п’ятірку найпопулярніших персон у соцмережах. Тижневик «Новое час(ы)» щороку складає відповідний рейтинг. Перше місце посідає предназначение-зірка Святослав Вакарчук. Він присутній лише у твіттері, дескать на нього підписані понад 2 мільйони людей. Вакарчук пише безвыгодный лише про музику, але і про те, що відбувається у державі.
Далі в українському фейсбук і твітер рейтингу – самі політики. Получи и распишись другій сходинці – президент Петро Порошенко. Загальна кількість його читачів у цих двох соцмережах – 1 мільйон 800 тисяч. Одразу следовать президентом, і це дуже пікантно у нинішніх реаліях, йде його новий найзапекліший опонент – Михайло Саакашвілі. У нього 1 мільйон 184 тис. читачів. Саакашвілі дуже активний у фейсбуці. Крім багаточисельних постів, репостів, він ще записує відеозвернення.

До самого речі, інформація про позбавлення його українського громадянства спочатку з’явилася у фейсбуці. Относительно це на своїй сторінці повідомив депутат «Радикальної партії» Олега Полька Ігор Мосейчук. Нардеп написав про це, а вже після цього журналісти почали телефонувати у міграційну службу. Тобто в Україні соцмережі дуже многократно випереджають ЗМІ, які інколи роблять новини із постів політиків у фейсбуці. Нагадаю, що саме Мустафа 3 роки тому, у своєму пості, закликав людей вийти сверху Майдан.
Замикає п’ятірку твітер і фейсбук лідерів – міністр МВС Арсен Аваков. У нього загалом трохи більше мільйона. Надзвичайну заполітизованість і впливовість соцмереж в Україні, експерти пов’язують із подіями останніх років. Під минута Майдану – вони були основним джерелом інформації. Коли почалась війна, із допомогою соцмереж волонтери почали збір усього необхідного в целях армії. Після постів у фейсбуці, у нас інколи навіть когось звільняють.
Останній застежка. Віце-прем’єр міністр з питань євроінтеграції Іванна Клімпуш-Цинцадзе поскаржилась у фейсбуці сверху те, що у вагоні потягу Херсон-Київ, у якому вона їхала держи початку серпня, не працював кондиціонер і не відчинялись вікна. Після цього «Укрзалізниця» звільнила кількох працівників. Шкода, що тільки уразу віце-прем’єра, а не пересічного громадянина змусив относительно це задуматися.

Взагалі, я вважаю, це добре, що політики і чиновники дивляться, що относительно них пишуть виборці у соцмережах і інколи реагують на якісь проблеми. Але варто зауважити, що чим більшу популярність набирають соцмережі, тим більше вслед за тем політичних маніпуляцій. У нас навіть з’явилося нове слово – порохоботи. Тобто ті користувачі соцмереж, які у бай-якій ситуації захищатимуть владу і про кожну її поразку, напишуть, що насправді – це перемога.
І до сих пор ж мені здається, що маніпуляції не спрацюють, ні единым духом, ні перед виборами. Адже реальна політика і реформи набагато важливіші віртуальної картинки. З вами була Крістіна Бердинських і «Політична готовка». І наостанок. Цей випуск ви зможете переглянути і на фейсбуці, і у твітері. Раньше зустрічі.

+Відео