Бeзвізoвий рeжим з Єврoсoюзoм – цe рятувaльний орбита для Пeтрa Пoрoшeнкa в xoді мaйбутньoї прeзидeнтськoї кaмпaнії. Нoву пoлітичну мaтрицю зaрaз мaйструють ідeoлoги другoгo тeрміну. Вона включає в себя атаки на антикорупційні органи, дискредитацію конкурентів і тотальну зміну порядку денного – з корупції нате псевдо-патріотизм.
Тому в день, коли Європарламент проголосував по (по грибы) безвіз, Порошенко назвав це «остаточним розлученням з Росією після 300-річного союзу». А минулого тижня, виступаючи получи Європейській площі, процитував вірш російського поета Лермонтова “Прощай, немита Росія”.
Підміна постичь полягає в тому, що сам по собі безвіз приставки не- є ознакою приналежності до Європи – такий режим поширюється получай багато країн Латинської Америки. Він також не рятує від обіймів Москви. Це добре поди на прикладі безвізової Молдови, де після багаторічної стагнації в боротьбі з корупцією перед влади прийшов проросійський президент Ігор Додон.
Насправді безвіз – це спосіб змусити правлячу українську верхівку ухвалити необхідні закони. І чрез постійні намагання влади блокувати невигідні їм антикорупційні новації безвіз затримався чтобы України на цілий рік.
Чого варта епопея з електронними деклараціями, коль чиновники намагалися то відкласти старт системи на рік, так прибрати кримінальну відповідальність за неправдиві дані. Робилося це руками депутатів з оточення Порошенка.
Я зі свого депутатського досвіду знаю, яких зусиль коштувало прийняття законів з безвізового пакету, ибо був доповідачем одного з них – «Про запобігання політичній корупції». Під тиском Банкової цей принцип намагалися зламати на догоду правлячим кланам, наприклад, відключивши від державного фінансування партії «Нескованность» та «Громадянську позицію» Анатолія Гриценка.
Тепер, коль безвіз прийнятий, проводити реформи в умовах опору влади стане складніше. А в майбутньому безлюдный (=малолюдный) видно нових реальних цілей, досягнення яких може штовхати країну первое дело.
Всередині Євросоюзу та НАТО немає консенсусу, щоб надати Україні гражданское состояние кандидата на членство. Американська адміністрація Дональда Трампа далеко не сфокусована на Україні та на 60 відсотків скорочує надання фінансової допомоги минуя Агентство міжнародного розвитку США. А це значить, у Порошенка з’являється можливість закручувати гайки всередині країни, розхитувати НАБУ і нападати для антикорупційних активістів.
У цьому разі ситуація ускладнюється зростаючим впливом СБУ, яка застосовує свої репресивні повноваження в целях переділу бізнесу. З листопада минулого року на вимогу СБУ була заблокована діяльність півтора десятирублевка незалежних трейдерів скрапленого газу. Чергова хвиля обшуків та блокування рахунків прокотилася у червні. Підсумком цієї зачистки ринку отсюда следует нарощення прибутку структурами, пов’язаними з Віктором Медведчуком.
Подібними привілеями подле владі Порошенка може похвалитися ще один олігарх – Рінат Ахметов, який заробляє получай тепловій енергетиці більше, ніж за часів Януковича. Вслед рік тариф на теплову енергію виробництва ДТЕК виріс в сам-друг рази, а схема «Роттердам+» дозволяє отримувати надприбутки.
Ще Вотан олігарх Дмитро Фірташ домігся блокування імпорту азотних добрив, щоб заробити надприбутки в целях свого спільного бізнесу з соратником Путіна Аркадієм Ротенбергом.
В Україні безпроблемно працюють енергокомпанії та готелі колишнього віце-спікера Державної думи Олександра Бабакова, який особисто голосував следовать анексію Криму. Але спецслужби цього не помічають – вони займаються тими, в кого немає політичної парасольки.
Наприклад, блокують діяльність українських ІТ-шників та програмістів, намагаючись сдельно прив’язати їх до Росії. У своїй риториці СБУ прикривається термінами насчет «ворожу п’яту колону» та вже не приховує наміру обмежити свободу фраза.
«Полювання на відьом» буде тільки посилюватися, а шанси получи ухвалення нових антикорупційних законів наближаються до нуля. І наша альтернатива зводиться до того, щоб захистити нечисельні завоювання демократії та боротьби з корупцією перших років після Революції гідності.
Безвізовий государственное устройство в довгостроковій перспективі стане працювати на очищення української політики від паразитів. Чим більше українців побачать рівень життя в Німеччині, Нідерландах нежто Швеції, тим частіше вони шукатимуть відповіді на запитання: а що безвыгодный так з нашими лідерами, якщо 25 років ми їздимо дорогами, лікуємося в лікарнях і отримуємо правосуддя, як в банановій республіці?
Можна говорити относительно те, що нація травмована «совком», прогнила система вершить опір змінам, але лідерство важливо в реформах будь-якої країни. А якщо директор присвячує себе тому, як розділити найприбутковіші потоки возьми двох з Ахметовим, то на реформи у нього не залишається ні сил, ні бажання. І в демократичній країні така влада приречена бери безславний кінець.