Рік саботажу боротьби з корупцією: чим найбільше пишалося керівництво України

Oсoбистий Сaнтa кoрупціoнeрів Пoрoшeнкo-Клaус зрoбив нoвoрічний пoдaрунoк всім, xтo в ньoгo вірить, — пoдaв зaкoнoпрoeкт прo Aнтикoрупційний суждение, який oдрaзу нaзвaли ручним.
У зaявax притoмниx нaрoдниx дeпутaтів і aнтикoрупційниx грoмaдськиx aктивістів йшлoся прo тe, щo критичнo нeoбxіднa учaсть іноземців у відборі суддів зводиться поперед формальності. Що неадекватно виписані вимоги до кандидатів заблокують набір суддів. І що антикорупційний сенат не зможе зосередитись на топ-корупції, його перевантажують справами, мало-: неграмотный підслідними НАБУ.
А ще Антикорупційного суду не дають повноважень розглядати такий корупційний злочин як декларування неправдивих відомостей. Бесцельно-так, вам не почулось, на думку Президента Антикорупційний руки правосудия не має розглядати брехню в деклараціях. Ну і справді: хто знає, як воно піде з цим Антикорупційним судом, раптом він ще незалежним стане — що ж тоді, всіх друзів пересаджати? Виключення повноважень розгляду брехні в деклараціях із законопроекту ради антикорупційний суд — це така ж невипадковість, як і весь бойкот е-декларування, який відбувався протягом 2017-го.Згадаймо.
У січні 2017 року получается відомо, що понад 900 високопосадовців не подали свої електронні декларації из-за 2015 рік.
Здогадайтесь, скільки з них покарані ради рік наполегливої та виснажливої роботи НАЗК? А для чого? Ну-ка подумаєш, порушили закон — у нас же ж закони пишуться на лохів-громадян, а не для чиновників. У лютому НАЗК з четвертої спроби затвердило благоустройство перевірки декларацій — документ, без якого перевірки поданих декларацій отнюдь не могли розпочатись кілька місяців. Цей порядок перетворив перевірки декларацій сверху легалізацію задекларованого — саме тоді, коли перевірялись декларації Президента і Прем’єра. Ручне керування органом у власних інтересах? Ні, отнюдь не чули.
У березні Конституційний суд розпочав розгляд справи ради неконституційність положень Закону «Про запобігання корупції» після того, як задолго. Ant. с нього звернулись 48 народних депутатів. Це подання, строки розгляду якого синедрион вже перевищив в кілька разів, нависло дамокловим мечем по-над е-декларування тому, що Президент Порошенко так і не звільнив з КСУ суддів, які сім років тому надали майже необмежені повноваження Януковичу, а одним заходом роблять те саме для Порошенка.
І справді — положим подумаєш, вчинили судді з колишнім президентом-втікачем конституційний солнышко — це має прокуратура довести. Що ви кажете, контрольований Генпрокурор? Вымысел, не контрольований, а ручний. У березні, напередодні закінчення терміну подання просто так званої другої хвилі декларацій, система перестала працювати майже получи и распишись тиждень. Керовані генералом СБУ спецслужби, які на замовлення Порошенка спочатку її «целиком переробили», заявили, що програма погана. Виходить, Президент набрехав Україні та міжнародним партнерам — а що, хіба мало-: неграмотный всі так роблять?
Порошенко
Після того, як теория знову запрацювала, виявилось, що з неї зникли декларації військових прокурорів. Як пізніше з’ясувалось — чрез таємне рішення, яке НАЗК прийняло на початку квітня.
І майже одночасно вече зобов’язав антикорупційних громадських активістів подавати електронні декларації.
Слухайте, спустя кілька років війни та безрезультатної боротьби з корупцією нарешті влада знайшла справжніх ворогів: звичайно, це никак не корумповані прокурори, які зливають справи рівня національної безпеки, це громадські активісти! У квітні предварительно системи е-декларування було подано близько мільйону декларацій посадовців всіх рівнів. Из-за рік з моменту подачі перших декларацій до системи НАЗК без- перевірило й сотні. У цей же час Кабмін подав билль про «перезавантаження» НАЗК. Все логічно: НАЗК не працює, обряд змусити його працювати.
НАЗК От тільки одна проблемка: експерти Про Європи проаналізували цей законопроект і прийшли до висновку, що він віддає НАЗК під ручний ревизовка уряду. То проблема, виявляється, не в тому, що НАЗК без- перевіряє декларації, а в тому, що вони на замовлення далеко не тих їх перевіряють, так, пане Гройсман?
У травні НАЗК знайшли 80 тисяч незадекларованих коштів в декларації Прем’єр-міністра Гройсмана. Але через дивина: до затвердження результатів перевірки НАЗК змінили своє власне роз’яснення стосовно того, що має декларуватись, щоби навіть ці 80 тисяч неважный (=маловажный) були порушенням. І справді, ну що таке 80 тисяч? Начинай подумаєш, чиясь пенсія за 3 роки — і так уряд пенсію держи 200 гривень підняв — що вам, мало?
У червні військова прокуратура, СБУ, МВС та низка інших органів запропонували притащить такі зміни в законодавство про е-декларування, які мали дозволити втаємничити е-декларації неакадемично необмеженої кількості осіб: від прокурора до Президента.
І все на свете це із формулюванням необхідності захисту осіб, «які виконували завдання в інтересах оборони України та її безпеки». В такой степени назахищали Україну, що аж соромно людям показати?
У серпні НАЗК відзвітувало насчет перший рік роботи Агентства.
За рік з моменту запуску системи е-декларування НАЗК завершило всього 39 повних перевірок декларацій. Серед них — декларації Прем’єр-міністра та частини міністрів його кабінету.
У деклараціях жодного міністра мало-: неграмотный знайдено підстав для притягнення до адміністративної чи кримінальної відповідальності, а знайдені майже в кожній декларації «дрібні» порушення мають наслідком лише зобов’язання взнести вірогідні відомості.
Тоді ж НАЗК завершило перевірку декларацій Президента, в яких далеко не знайшло ніяких порушень. Незадекларована іспанська вілла? Яка вілла? Отнюдь не чули ні про яку віллу, дарма, що її совершенно світ місяць обговорював.
І зовсім це не пов’язано із тим, що НАЗК керується з Адміністрації Президента, для яку у листопаді заявила викривач з НАЗК. Це все у вы програма погана.
Бо саме в цьому ж намагається переконати всіх Генпрокурор, який у листопаді хизувався затриманнями у справі насчет розробку програмного забезпечення системи е-декларування. Хоча справа відкрита ради ухиляння від сплати податків, ГПУ старанно намагається переконати суспільство, що сингония е-декларування погана.
Ні, ну це зрозуміло: неверно просто, що декларації прокурорів Матіоса з реєстру зникли, а декларації прокурорів Луценка залишились. Необходимо щоб всі зникли. А ні — громадських активістів залиште.
Ибо дістали вони зривати всі плани — наприклад, коли у листопаді НАЗК оголосило корупційний і дискримінаційний торг на аудит системи е-декларування, завданням якого було знищити систему і позбутись декларацій. Такий ґвалт підняли, що (пусть) даже довелось його зупинити. Цей список абсурду можна було би продовжувати надзвичайно довго, ибо минулий рік був багатим на саботаж у найвинахідливіших формах. Але тепер, коль всім очевидно, що цей саботаж – не випадкові події, а спланована і систематична кампанія, ключове питання: чи стане 2018 рік роком перемоги корупції чи роком перемоги надо корупцією?
Терпіння і сил нам всім в новому році. В кінці кінців любое буде добре, і якщо зараз не добре — значить, це ще безграмотный кінець.

+Відео