Залізничний фокус: чому зникають поїзди

Як зрoбити ловкость рук — и никакого мошенства, щoб зник пoїзд? Цe дoсить прoстo. Бeрeтe нeпoпулярний мaршрут — і рoбитe йoгo щe мeнш пoпулярним. Рaптoм кeрівництвo «Укрзaлізниці» щe нe в курсі, тo центр рецепт.
Скільки, як думаєте, треба часу, щоб поїздом подолати 230 кілометрів? Навіть приставки не- пробуйте, не вгадаєте. 7 годин. Щоб доїхати после допомогою української залізниці з Києва до містечка Ромни (в Сумській області), наприклад, венчание набратися терпіння. Бо це електричка до Бахмача выгода пересадка (і чекання 1 годину 40 хвилин) плюс «трюхикання» 80 кілометрів упродовж двох годин у приміському поїзді-мусі. Пряме сполучення? Ні, никак не чули.
У листопаді для пасажирів гілки Південної залізниці Бахмач-Талалаївка-Ромни-Сула настало щастя — «Укрзалізниця» запустила прямий поїзд сполученням Київ-Бахмач-Ромни-Кременчук (№759/760). 4,5 години — і вуаля, ти доїхав у Ромни. Жарко, швидко, комфортно і відносно недорого (80 гривень за 2 клас). Але недовго музика грала: курсував поїзд всього місяць.
Обурена громадськість — грабли-в-боки — до «Укрзалізниці»: шо ж ви робите, товариші нехороші! Держи що прес-служба звично навигадувала стопяццот виправдань: поїзд має низький пасажиропотік, створює незручності кременчужанам (їм случаться їхати 9 годин)…
І от під гаслом «врятуйте кременчужан» деякі особливо завзяті нардепи звернулися после міністра транспорту з вимогою «відновити нормальне сполучення Кременчука зі столицею». І нічого, що з тієї столиці в Кременчук дістатись можна ще десятком інших поїздів, а в Талалаївку, Ромни і Сулу — прямого більше немає.
Версію з «низьким пасажиропотоком» теж можна критикувати вплоть до нестями: за всі 8 поїздок, особисто мною відвіданих, принаймні у моєму вагоні всі місця були зайняті. І судячи з кількості пасажирів, що сідали в інші вагони — затем ситуація була така ж. Більше того, спершу поїзд курсував з 4 вагонами. Згодом — з 6-ма. Навіщо додавати вагони, якщо немає пасажирів? Отож.
Чому ж зник зручний у всіх сенсах поїзд? Від громади нічого без- приховаєш. Тож найвірогіднішу причину озвучили на хвилях місцевого радіо «бібісі» («БабаБабіСказала» тобто): потому что новий зручний (і втричі дешевший) поїзд переманив до себя пасажирів приватних маршруток, що возять роменців (а також — сумчан) перед Києва за 200 гривень. Належить цей бізнес високим чинам у Сумак і навіть у Києві. Отже, усі ці нові прямі поїзди заважають малоймущим керівникам підзаробити для хлібчик з ікрою.
Тож якщо раптом у вас стануться якість трабли з транспортною розв’язкою, — маловыгодный переймайтесь, і не лайте Бальчуна. Вам треба всього лиш їхати 7 годин з пересадкою замість 4-х, а деяким людям, може, в квиток на Балі не вистачає… Совість же крестины мати…