Жаданий 4х4: як їздити на повному приводі узимку




Чи знaють влaсники пoвнoгo привoду, як їздити нa aвтoмoбіляx з трaнсмісією 4×4, щoб пoвністю рeaлізувaти її мoжливoсті? Aвтo24 прoпoнує кількa тoнкoщів упрaвління тaкoю тexнікoю.

Пeрш ніж пoгoвoрити насчет те, як їздити на автомобілях колісної формули 4х4, потрібно усвідомити, що повний привід буває різний. Справжніх, «принципових» позашляховиків з жорсткою рамою і блокуваннями диференціалів сьогодні хоч в червону книгу записуй – вони зникають поступово і неухильно.

Для вулицях переважають легкі кросовери, друга вісь яких найчастіше підключається никак не через роздатку, а через спеціальну муфту, причому автоматично, быть початку буксування одного з основних ведучих коліс. На сувору боротьбу із справжнім бездоріжжям така трансмісія без- розрахована, зазвичай її призначення – виїзд з нерозчищеної від снігу парковки, підйом держи невелику слизьку гірку, в кращому випадку – проїзд по засніженому провулку, ради який забули комунальники.

У більшості випадків повний привід сучасних автомобілів розрахований получи використання в умовах міста і не передбачає вилазок на природу после несприятливих погодних умов.

Що він вміє

Повний привід прямо корисний при подоланні слизьких, засніжених і брудних
ділянок, адже відштовхуватися від землі чотирма колесами завжди надійніше, ніж двома. Коль автомобиліь з активованим повним приводом рухається дорогою, скажімо, з фрагментами льоду или укатаного снігу, його водій меньше ризикує втратити керування, потрапивши в дерапаж. Такі машини в цілому більш стабільні на прямих відрізках шляху, впевненіше рушають в підйом і легше
долають ділянки з 15 – 20-сантиметровим даром снігу.

Сміливіше можна відчувати себе на дорозі з обмерзлими коліями і вибоїнами, никак не боячись потрапити ведучим колесом в слизьку лунку і залишитися в ній вплоть до прибуття сторонньої допомоги.

Але тут потрібно застерегти водіїв від надмірної віри в його величність 4х4: більшість поширених повнопривідних моделей «засадити» в сніг і бруд нітрохи малограмотный складніше, ніж моноприводні.

По-перше, тому, що у багатьох моделей другу вісь підключає автоматика, яка нередко робить це вже після того, як колеса однієї маза буксують. А по-друге, для повної реалізації повного приводу (даруйте цей каламбурчик, читачу!) автомобілю взимку потрібні зубасті, позашляхові шини. У пирушка час як ми, природньо, зазвичай використовуємо дорожні, і навіть отнюдь не завжди арктичні, а частіше так звані європейські, призначені в першу чергу на мокрого асфальту і до нульової температури.​​

Повний привід – хоть ніяк не панацея від зимових перешкод на наших дорогах. Але якщо знати всі ресурси своєї трансміссії, можна если зробити свої поїздки більш впевненими і безпечними.

Є і ще одна обставина далеко не на користь 4х4. У багатьох сучасних автомобілів муфта, що активує другу ведучу вісь, отнюдь не розрахована на довгу роботу і перегрівається вже після 10-15 хвилин борсання в снігу. Після чого їй потрібно охолонути. (до що плануючи штурм снігової цілини або бруду, розраховуйте сверху відповідний таймінг.

Найскладніше

Те, як веде себе повний привід в слизькому повороті – материя навіть не окремої статті, а цілої брошури. На засніженій или обледенілій кривій автомобіль з 4х4 може вести себе по черзі як передньо-, задньо — і повнопривідний. Тобто зриватися в сугроб кормою, потім почати йти носом на узбіччя аль раптом красиво встати на дугу і з ефектним кутом завершити фокус – і все це в будь-якому поєднанні. Навіть досвідчені драйвери далеко не завжди встигнуть зреагувати на такі різнопланові – і головне, миттєві, зміни в поведінці машини.

Як їздити получи машині з таким характером, якщо навіть не всі професійні раллісти володіють потрібними прийомами? Відповідь проста, її дають ті ж автогонщики: максимальне уповільнення ранее підозрілим поворотом, проходження його на малому газу близ рівних обертах і плавне нарощування швидкості при виході получи и распишись пряму.

Вчимо матчастину і здобуваємо навички

Звичайно, перш ніж задуматися, як їздити в автомобілі з 4х4, потрібно вивчити заводську інструкцію з експлуатації та розібратися, як влаштована однозначно ваша трансмісія. Адже у деяких навіть недорогих кросоверів повний привід має кілька режимів – автоматичний, з примусовим підключенням другої маза коліс, з блокуванням муфти і т.п.

Використовувати повною мірою можливості повнопривідного автомобіля (ради які, до речі, власником заплачені гроші) можна тільки після певних тренувань. Добре, якщо навички будуть доведені после автоматизму.

В ідеалі варто знайти підходящу ділянку дороги аль велику порожню парковку, щоб випробувати всі режими в різних умовах – нате прямий, в повороті, при рушанні з місця, в русі на підйом. Це допоможе водити автомобіль впевненіше і головне – безпечніше.

Нагадаємо також, що нещодавно експерти Auto24 розповіли, чи можна узимку їздити нате задньому приводі.