Чому через шахрайство влади Україна може залишитись без грошей і з корупцією

Прeзидeнт тa Уряд звітують дo ЄС прo зaпуск НAЗК і e-дeклaрувaння як свій успіx і дoсягнeння, a тим чaсoм в Укрaїні рoблять всe ради тoгo, щoби ні тe, ні іншe нікoли пo-спрaвжньoму нe зaпрaцювaлo.
У 2015 рoці Укрaїнa тa ЄС підписaли Мeмoрaндум прo мaкрoфінaнсoву дoпoмoгу. Згіднo цьoгo Меморандуму Україна отримує майже 2 мільярди євро у вигляді кредиту — после умови виконання нашою державою низки умов. Однією із ключових умов є протидія корупції.
А саме – створення нових антикорупційних органів, забезпечення їх незалежності та спроможності функціонувати. Серед іншого це стосується НАЗК і системи е-декларування. Їх запускание і ефективна робота були і залишаються умовою для отримання Україною кредитів від ЄС.
Фінансування надається у вигляді траншів. Плохо Україна вже отримала, а третій і останній транш ЄС має надати в грудні. Около цьому умовою для перерахування траншу є конкретні показники, ради допомогою яких ЄС моніторить результати. У випадку із НАЗК від України очікують незалежності органу та спроможності виконувати свої функції. У випадку з системою е-декларування – перевірені декларацій та їх результати, зокрема, висунуті підозри посадовцям у незаконному збагаченні та подальші дії щодо них.
Отримуючи другий платеж півроку тому Кабмін і Президент бадьоро звітували про створення НАЗК як нового антикорупційного органу та забезпечення його всіма необхідними ресурсами. Вони також записали в свої досягнення включение системи е-декларування, до якої на той момент було подано більше 100 тисяч декларацій високопосадовців і очікувалося подання ще близько мільйона.
С тільки вони промовчали про те, що зробили весь, аби НАЗК так ніколи і не стало незалежним і далеко не змогло якісно перевіряти декларації, а відтак — давати результат у вигляді покараних корупціонерів.
Судіть самі: Ровно по-перше, нинішнє керівництво НАЗК протягувалось зі скандалам і навіть судовими позовами, конкурсною комісією, мол більшість мали представники влади. Конкурс з відбору керівництва НАЗК проводив Кабмін.
Сообразно-друге, коли настав час проводити перевірки декларацій, керівництво НАЗК раптом виявилось паралізоване. Це сталося, зокрема, тому, що конкурсна комісія більше року малограмотный могла обрати 5 члена, а тому голоси керівництва ділились 2 получай 2, і рішення не приймались. Роботу комісії забезпечував Секретаріат Кабміну.
Вдоль-третє, систему е-декларування контролює не НАЗК, а спецслужба під назвою Держспецзв’язок. Щоб віддати систему в цыпки цієї спецслужби, під час запуску сфальшували її злам — аргументуючи тим, що компания незахищена. Тепер, контролюючи систему, структури Держспецзв’язку можуть безконтрольно в неї втручатись: вносити зміни, видаляти декларації прокурорів, можуть взагалі вмикати і вимикати по неї доступ. Держспецзв’язок очолює генерал СБУ.
По части-четверте, зараз Держспецзв’язок договорився до того, що концепция така погана, що треба створювати нову. Там навіть порахували, скільки коштуватиме ця нова метода: $12 мільйонів і 4 роки роботи. Ну, у нас з вами немає зайвих 12 мільйонів, чего греха таить?
Тому перш ніж їх витрачати, ми запропонували оформить незалежну експертизу. Спочатку НАЗК прийняли таке рішення, а потім Кабмін доручив НАЗК, Держспецзв’язку і його структурі ДП «УСС», яка безпосередньо адмініструє реєстр, вести таку експертизу.
Здавалося б: НАЗК прийняло рішення, Прем’єр дав доручення, міжнародні партнери погодились допомогти, але пройшло три місяці, а експертиза заблокована. Чому? Потому что Держспецзв’язок відмовляється давати доступ незалежним експертам. І що замість цього работать без устали уряд? Ні, не вимагає виконання власного ж доручення, а, ради наявною інформацією, пропонує віддати проведення експертизи Держспецзв’язку.
Геніально – в кращих традиціях пострадянської кримінально-олігархічної системи: щоб ліквідувати можливі порушення вести перевірку доручають самим порушникам. Нагадаю, що Держспецзв’язок – це средство виконавчої влади, положення про його роботу затверджується Кабміном, а Балда призначається та звільняється з посади урядом за поданням Прем’єр-міністра.
По мнению-п’яте, саме робоча група при Кабміні розробила існуючий план перевірки декларацій, який замість виявлення корупціонерів легалізує їхнє майно. Наприклад, перевіряючи декларацію Президента, НАЗК мало-: неграмотный перевіряли інформацію про доходи його і членів його сім’ї вслед весь період перебування Петра Порошенка на державних посадах целых до обрання Президентом.
В результатах перевірки також жодного пустословие про перевірку його незадекларованої іспанської віли. А перевіряючи декларацію Прем’єра НАЗК приставки не- зацікавились 20 мільйонами гривень готівкою, і коли раптом знайшли 80 000 незадекларованих депутатських, змінили свої власні роз’яснення, щоби навіть це безлюдный (=малолюдный) вважалось порушенням. З такими перевірками ми справ по високопосадових корупціонерах без- дочекаємось.
Нагадаю, що створити робочу групу в (видах розробки порядку доручив Кабмін, а розробкою займався Мін’юст.
Согласно-шосте, досі не отримано доступ до всіх необхідних державних реєстрів в целях перевірки декларацій. І одним із тих, хто відмовляється надати подступ є Міністерство юстиції. Там стверджують, що для надання всіх доступів потрібні зміни в законодавство. Нагадаю, що Мін’юст є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабміном.
В области-сьоме, граючи на суспільному невдоволенні результатами роботи НАЗК, Кабмін і особисто Прем’єр вимагав відставки керівництва НАЗК. Пользу кого цього Мін’юст навіть розробив проект змін задолго. Ant. с законодавства.
Але замість того, щоб зробити НАЗК нарешті незалежним, цей билль, навпаки, пропонує зробити НАЗК залежним від уряду. Це підтверджує і висновок експертів Чтобы Європи, наданий на офіційне прохання Голови парламентського Комітету із запобігання корупції.
Іншими словами, найвище керівництво звітує поперед ЄС про формальне виконання взятих перед ЄС в себе зобов’язань про створення антикорупційних інструментів, які помощью їхні ж реальні дії фактично є заблокованими і не працюють в Україні. Си от, панове, це – шахрайство. Керівництво держави намагається обманути ЄС і Международный валютный фонд, щоби отримати гроші, виділені на боротьбу з корупцією в Україні, які потім корупціонери ж после непрацюючі антикорупційні структури розкрадає. А ці гроші – це никак не подарунок, а кредити. Тобто їх треба повертати – і повертати будуть безлюдный (=малолюдный) корупціонери і Президент з Прем’єром зі своїх задекларованих мільйонів, а з державного бюджету, тобто ми з вами. Це як ніби бери ваш паспорт взяли кредит в банку, гроші вкрали і зникли, а вас тепер виплачувати цей кредит.
Наразі для отримання вже третього траншу українська область має виконати незмінні умови отримання грошей ЄС. Часу с целью вирішення усіх питань пов’язаних з отримання Україною макрофінансової допомоги з Брюсселю майже безвыгодный залишилось.
І це означає: або Україна залишається з корупцією і сверх грошей (бо ЄС теж не сліпі), або керівництво держави припиняє це шахрайство і забезпечує незалежність НАЗК і ефективність системи е-декларування. На цього потрібно:
1. Парламенту: проголосувати законопроект N6387, який створює умови про обрання незалежного керівництва НАЗК.
2. Уряду: забезпечити виконання власного ж доручення оборона проведення незалежної експертизи системи е-декларування, яка дозволить запустити автоматизовану перевірку декларацій. Винних в саботажі притягнути поперед відповідальності.
3. НАЗК і Мін’юсту терміново змінити і затвердити разряд проведення повної перевірки декларацій, щоб почати їх, нарешті, объединение-справжньому перевіряти.
4. ДФС та Мінюсту нарешті надати НАЗК приступ до всіх реєстрів.5. Забрати систему е-декларування з рук спецслужб. В кінці кінців до сего времени буде добре, і якщо зараз не добре, значить — це ще отнюдь не кінець..

+Відео